torstai 14. toukokuuta 2009

Taiteilutiskipöytä


Liskonainen kirjoitti maalauspöydästä, joten uskaltaudun esittelemään omani. Olen oikein ylpeä siitä.

Se on puolikas tiskipöytää altaiden ja hellan välissä. Sen alapuolella on tiskikone. Kaikkein hienoin on tietenkin tuo punainen suojamuovi. Se on viimejouluisen amarylliksen kääre, jonka olin laittanut talteen. "Tuotakin vielä voidaan tarvita" -ajatus on joskus onnekas.

En oikeastaan maalaa tässä, sillä sitä varten on ruokapöytä suojattuna milloin mitenkin. Taiteilupöydällä teen kipsitöitä ja lakkaushommia, niin ja silkkivärjäyksiä sen verran kuin niitä harrastan. Kuvassa on nyt paketillinen kipsinauhaa.

Taiteilupöytää tule käytettyä kausittain, mutta tärkeää on se olemassaolo. Sen toiminta-ajatus vaatii sinkkutaloutta.

Niinpä se on myös nykyisen elämänvaiheeni symboli. Läheiset ovat lähellä, mutta minulla on oma studio, olkoonkin keittiön tiskipöydän ja ruokapöydän välissä.

Punainen tiskipöytä herättelee iloisesti aamuun.

2 kommenttia:

  1. voi jummi!
    kuin en ole tuota itse keksinyt?
    mcgyver teki minulle jokunen vuosi sitten keittöremontin, astianpesukone, tarvikehyllyjä mm- kokkausmausteille, öljyille, tee- ja kahvipannuille ja.... ja yli kolmimetrisen tason po. ruokailutilaan. (ruokis on nykyään olohuoneessa) siitä on yli puolitoista metriä joutotilaa johon tulee kerrytetyksi kaikenlaista. niinkuin itäviä taimia..

    siihen tulee luonnonvalo itäkaakosta, aurinko paistaa vain aamuisin. siis loistava työtila. varaankin sen talveksi omaan käyttööni.

    kiitos ideasta, irene!

    VastaaPoista
  2. Kiva jos oli hyötyä. Minä tuohon pöydälle kanssa haaveksin hyllykköä, siihen mahtuisi sellainen pieni väreille tai muulle tilpehöörille. Onnistuin kuitenkin tyhjentämään yhden tiskipöydän yläpuolisen kaapin, kun yhdistelin tavaroita (ja järkeä). Siellä on nyt maalaustarvikkeet.
    On se onni, että sinulla on McGyver! Mikään ei ole mahdotonta, kun on vain hakaneula ja teippiä. No jaa, ehkä pora ja peukalo muualla kuin keskellä kämmentä. MInä aina pyydän pojaltani apua, mutta hän kun on kiireinen nuori mies, niin toteutusta ei saisi juuri silloin kun minä tahtoisin - eli heti. :)

    VastaaPoista